lördag 16 juli 2011

Konsten att välja rätt väg

Jag nämnde tidigare att jag hade förmånen att få lyssna på filmregissören och inspiratören Kay Pollack under en föreläsning för ett antal år sedan. Hans föreläsning hette Att växa genom möten, och den var så bra att jag efteråt köpte hans bok med samma namn. Den är en guldgruva av positiva tankar! När jag nu så här i efterhand går in på hans hemsida upptäcker jag att det är han som har regisserat filmen Så som i himmelen, en film som jag sett tre gånger redan, och som bara blir bättre för varje gång.

I filmen hör vi Helen Sjöholm sjunga Gabriellas sång. Sången måste vara något av det vackraste som har skrivits för svensk film, samtidigt som Helen Sjöholm definitivt måste vara vår bästa sångerska här i Sverige. Njut av filmklippet, och här är texten:

http://www.youtube.com/watch?v=D_B8-oxUiAc

Gabriellas sång (lyrics)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar