onsdag 27 juni 2012

Positiva möten i min butik

Fördelen med att ha bytt karriär, att lämna lärarjobbet och satsa på något eget, är att jag nu har gett mig in i en bransch där positiva krafter ligger i fokus. Att skapa, måla, utveckla sitt konstnärsskap, ger positiva människor som bubblar av glädje när de besöker mig och min konstnärsaffär.

I skolan var det inte så ofta jag möttes att denna bubblande glädje, oftast var det gnäll och beklaganden över att det var jobbigt att vara i skolan, att behöva lära sig något, att anstränga sig och koncentrera sig. Jag hoppas att jag slipper höra det gnället i fortsättningen nu.

Det är en fantastisk gåva att få leva och att utvecklas. Det är synd att många elever i skolan inte har förstått det, utan i stället utvecklar en negativ gnällrutin, där det mesta är tråkigt.

Men hos mig i butiken är det inte tråkigt. Här vilar inga tunga tankar. I min konstnärsbutik fladdrar lycklighetsmoln runt och gör alla glada. De molnen vill jag dela med alla. Välkomna in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar